måndag 28 april 2008

. Bokmani .

Tjaa på er alla spralliga!!
(och alla ni andra också förståss)
Idag så drabbades jag utav bokmani,
satt och klura runt lite här på nätet och hittade till en helt underbar författare
som skriver om sitt liv i droger,sexmissbruk och hur hon blivit behandlad på olika behandlingshem osv.
"Vingklippt ängel" heter den första boken.
och min mamma köpte den till mig när den hade kommit ut i pocket.
Från det första ordet jag läste ur den första sidan så släppte jag inte boken på flera timmar, tog bara två dagar att läsa ut den.
hur somhelst så satt jag och klura här och så hittade jag till hennes hemsida, fick reda på att hon släppt en fortsättning som heter "Känn pulsen slå"
Och gissa om jag kunde låta bli att köpa den dårå? :P
Nae inte direkt nu sitter jag här i soffan med min bok :D
och tanke på att Vingklippt ängel var som himla bra så är nog den här också jätte bra..
Så ett tips till alla läsare, LÄS DOM!!
Hittade även två böcker till i pocket,
som jag inte kunde släppa taget om.
"Säg det inte till någon" och "Mamma sa att jag var sjuk"
Läste lite på baksidan om dom och blev nyfiken på dom så då kunde man ju inte låta bli att köpa dom.
säg det inte till någon handlar om en tjej som heter Kathy, och när hon är tolv år gammal så skickas hon till ett av det många Magdalenatvätterier som katolska kyrkan under hela 1900-talet drev på irland.
där tvingades tusentals flickor att utföra ett slavarbete under ohyggliga förhållanden.
De inspärrade flickorna hindrades inte bara från att ha kontakt med familjen och övriga omvärden, utan utsattes också för grymma bestraffningar och sexuella övergrepp osv.
"Mamma sa att jag var sjuk"
är också en helt sjuk bok där en tjej vid namn Julie blev
från tidig barndom regelbundet röntgad,opererad,och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som endast i hennes mors fantasi!!
Hur jäkla sjuk kan man vara att man hela tiden stämplar sitt barn som sjukt
när inget är fel??
Usch nemena tänkte läsa denna sistnämnda bok för att jag skulle försöka förstå mig på en viss person som är jah lite åt det här hållet.
Jaja nu har ni fått veta om min tokiga bokmani :D
Men lyd mitt tips, Läs Vingklippt ängel och Känns pulsen slå.
Dom kommer inte att vara någon som helst besvikelse, de lovar jag :D
Så nu väntar kudden med spänning i sängen att jag ska komma och lägga mig :D
Så natti natt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar